Huidige stand GS W G V DV DT DS PT
  17 8 4 5 30 21 9 28

Het verschil tussen FC Den Bosch en Ziggo

Zoals de meeste van onze volgers wel weten steken wij van indevliert.nl onze mening over zaken die betrekking hebben over voetbal en vooral natuurlijk FC Den Bosch niet onder stoelen en banken.

Zo heb ik, als nou niet bepaald Ajjakus sympathisant zijnde, mijn mening over de sponsorovereenkomst die mijn Internet/TV/telefoon leverancier Ziggo met Ajakkus heeft afgesloten. En wat doe je dan? Je ventileert aan Ziggo dat je niet “helemaal” achter deze overeenkomst staat door een klachten mail hierover te sturen.

En dit krijg je dan als antwoord:
“De keuze op Ajax is gevallen omdat de kans zich nu voordeed. Ziggo steunt hiermee de club maar vooral het voetbal in het algemeen. Ziggo begrijpt dat niet iedereen fan van Ajax is, en hoopt dat de dienstverlening een belangrijke reden is om voor Ziggo te kiezen. In de competitie zal de beste sowieso altijd winnen.”

“Ziggo steunt hiermee de club maar vooral het voetbal in het algemeen”  hahahahahahaha, pfffft hoe verzinnen ze het… Had ik natuurlijk wel kunnen verwachten zo’n standaard antwoord mailtje. Maar ja…

Misschien denk je nu “Wat interesseert mij dit, nu het met FC niet lekker gaat!” Maar zeker nu is het daarom goed te horen dat onze FC wel anders met zijn klanten omgaat als Ziggo. Ons Crew member de Criticus had kritisch als ie is wat vragen over bepaald facilitaire zaken bij FC:

Beste FC Den Bosch,
Na een bewogen weekend heb ik het nieuws van wat er allemaal gebeurd is op de voet gevolgd en zie ik positieve reacties vanuit de club in het opsporen van de raddraaiers en het vervolgen ervan.
Ook ik wil in de toekomst graag met mijn kinderen het stadion bezoeken zonder deze belachelijke randzaken.
Toch vallen mij de laatste jaren een aantal zaken op die blijkbaar niet hoog op de agenda staan bij FC. Ik kom al heel wat jaartjes kijken en mijn seizoenskaart is met 295 euro erg duur ten opzichte van de andere clubs in de Jupiler League, maar voor dat bedrag verwacht ik wel dat de volgende zaken goed geregeld worden:
– de sanitaire voorzieningen zijn ver ondermaats te noemen, deze zijn te vies voor woorden, er is weinig tot geen papier en de kraan is te vies om aan te raken. Ik geloof dat het enige maanden geleden is dat deze voorzieningen goed schoongemaakt zijn.
– de stoeltjes, deze zijn net als de toiletten te vies voor woorden en resulteren erin dat ik voor de wedstrijd met een stuk papier deze zelf schoon kan gaan maken.
Nu wordt er een mooie skybox gebouwd, positieve ontwikkeling voor de club, maar afgelopen zaterdag ligt er een centimeter aan houtsnippers op mijn stoel. Dit vind ik onacceptabel, waarom worden deze voor de wedstrijd niet even schoongemaakt?
– afgelopen zaterdag neem ik een collega mee naar de wedstrijd tegen Oss. Nu wil hij een kaartje betalen met de pinpas, dit is niet mogelijk! Dit is in mijn ogen in het jaar 2014 toch echt onacceptabel. Bij elke marktkraam kan men pinnen behalve bij FC Den Bosch.
In mijn ogen komen deze dingen erg amateuristisch over en hoop ik dat FC deze zaken in de toekomst aandacht gaat geven zodat ik mij ook een gewaardeerde FC supporter voel.
Graag zie ik een reactie op deze mail tegemoet en ontvang ik graag een persoonlijke mail en niet de standaard mail die deze week verstuurd wordt naar supporters die klachten hebben over de wedstrijd tegen Oss.

Met vriendelijke groet,
C. riticus

REACTIE FC DEN BOSCH:
Beste C. riticus,
Bedankt voor uw e-mail met bijbehorende aandachtspunten. Ik kan me vanuit uw gevoel goed voorstellen dat u de prijskwaliteitverhouding van uw seizoenkaart momenteel in twijfel trekt. Ik zal overleg voeren met mijn collega facilitaire zaken en bekijken wat we kunnen bewerkstelligen. Wel kan ik u verzekeren dat de stoelen een dag voor de wedstrijd worden schoongemaakt en dat de toiletten wekelijks worden gepoetst. Ik denk dat we voor een deel ook met ouderdom te maken hebben, maar wil hier uw kritiekpunten absoluut niet mee bagatelliseren. Zou u mij kunnen aangeven waar uw stoel(en) gevestigd is (zijn), dan loop ik zelf voor de eerst volgende wedstrijd een kwaliteitsronde met mijn collega. We streven naar beterschap en hopen u in de nabije toekomst weer waardering te kunnen teruggeven!
Ik hoor graag van u, bij voorbaat dank voor uw reactie.
CC: Guido van de Kamp
Met vriendelijke groet,
FC Den Bosch
Roel van der Krabben, Kantoormanager

REACTIE DE CRITICUS:
Beste Roel,

Dank voor je mail en het serieus opnemen van deze punten. Ik zeg dit niet alleen namens mijzelf maar ik kan mij voorstellen wanneer je voor de 1e keer komt kijken en een flink bedrag betaald je ook wat mag verwachten.

Ik begrijp ook dat het allemaal wat aan het verouderen is en de financiële middelen meer dan beperkt zijn, maar toch valt hier op creatieve manieren volgens mij toch meer winst te behalen.

Maar goed dat je het positief oppakt en daar gaat het allemaal om toch?

REACTIE FC DEN BOSCH:
Helemaal mee eens C. riticus, ik deel je mening volledig.
Ik heb het op het wedstrijdoverleg geplaatst voor MVV. Mocht je zelf nog ideeën hebben buiten ‘schoonmaak’ (wat inderdaad al een wezenlijk punt is), hoor ik het graag.
Tot ziens in De Vliert!

Met vriendelijke groet,
FC Den Bosch
Roel van der Krabben, Kantoormanager

Van zo’n reactie en het meedenken kan Ziggo nog wat van leren!!

Ga zo door FC!!